Ağ Toplumunda Sosyal Hareket / Hedef Kitlenizi Harekete Geçirin

İnsanlarla iletişim kurmaya başlamadan önce, yapacaklarınız oluşturduğunuz strateji ile belirlenmiş olmalı. Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz, potansiyel işbirlikleriniz, hedef kitleniz, değişim teoriniz, ve sağladığınız kaynaklar belli ise hareketinize nasıl başlayacağınıza, hangi eylemlerin sizin için en etkili olduğuna karar vermeniz kolaylaşır.

Eylemlerinizi belirlerken, ülkenin siyasi ve sosyal gündemini dikkate alın.

Gündemle ilişkilendirilebilen eylemler daha fazla erişim kazandırır. Kendinizi harekete geçirmek istediğiniz insanların yerine koyun. Onları kolayca kavrayabileceği ve katılabileceği eylemler seçin. Hedeflerinize ulaşmak için hareketinize desteklemesini ve aranıza katılmasını planladığınız insanları ilgilendirmeli ve etkileyebilmeli.

Eylemlerinizin ne kadar insana ulaştığı o kadar da önemli olmayabilir.

Önemli olan etkileşime geçtiğiniz insanlarla sürdürülebilir bir bağ kurabilmektir. Bunun için bu insanların eposta adreslerini mutlaka almalısınız. Hedef kitlelerinize göre düzenlenmiş eposta listeleri oluşturun ve bu listeleri sürekli güncelleyin.

Her eyleminiz için, ulaşmak istediğiniz insanlara dair hedefler belirleyin.

Bu, eylemlerinizi daha iyi tanımlamanıza yarar. Kime ulaşacağınızı ve kaç insana ulaşmak istediğinizi iyi bildiğiniz ölçüde eylemler belirlemek de o kadar kolaylaşır.

Eylemleriniz ve mesajlarınız müzik ve görsel ağırlıklı olsun.

Uzun konuşmalar ve metinler her zaman sıkıcıdır. İnsanları bilgilendirmekten çok bir duygu oluşturmaya odaklanın. Eğer bunu başarabilirseniz bilgilenmek için motive olurlar ve kendileri bilgiye ulaşabilirler.

Değişim teorinizi gözden geçirin.

Eylemlerinizin ve mesajlarınızın değişim teorinizle uyumlu olmasına her zaman dikkat edin. Bu tutarlılık adına çok önemli. İnsanlar tutarlı organizasyonları izlerler. Tutarlı sosyal hareketlere angaje olmaya daha eğilimlidirler.

Sonraki Bölüm: Gönüllülerinizi ve Destekçilerinizi Organize Edin