50 Veri ile Sivil Toplum ve Dijital İletişim Teknolojileri

Dördüncü kez yapılan Küresel STK Teknoloji Araştırması'nın 2019 raporu yayınlandı. Küresel STK Teknoloji Raporu, dünya çapında sivil toplum kuruluşlarının (STK'ların) web ve e-posta iletişimini, çevrimiçi bağış toplama araçlarını, sosyal medyayı, mobil teknolojiyi ve verimlilik yazılımını nasıl kullandıklarını daha iyi anlamalarını amaçlayan iki yıllık bir araştırma projesinin bir çıktısı. 160 ülkeden 5.721 kuruluşun katıldığı araştırma, STK'ların sosyal medya, web ...
Read More

Sosyal Medya Algoritmalarının Sırları – 2

Önceki yazımda kurumsal hesap yönetenlerin, sosyal medya platformlarında organik erişimi artırmak için dikkat etmeleri gereken algoritmik özelliklerden bahsetmiştim. Kurumsal hesaplar, filtre balonlarını patlatmak, yankı odalarından çıkmak için etkileşim odaklı düşünmeliler. Sosyal medya yazılımları etkileşimi ödüllendirmek üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla takipçi sayısına değil etkileşime (beğeni, paylaşım ve yorum sayısı) odaklanmak, mesajlarınızın daha geniş bir kitleye ...
Read More

Sosyal Medya Algoritmalarının Sırları – 1

Sosyal medya iletişimi yapan kurumlar için, özellikle bütçeleri olmayan ya da sınırlı olan kamu kurumları, KOBİ’ler ve sivil toplum kurumları için organik erişim oldukça önemli. Ancak sosyal medyada organik erişim her geçen yıl daha da zorlaşmakta. Bunda sosyal medya kullanıcılarının kurumsal hesaplarla etkileşime geçme davranışlarında yaşanan doygunluk, kurumların sosyal medya iletişimini hâlen geleneksel kitle iletişimi gibi tek taraflı, mesaj verenden mesaj alana doğrusal, ...
Read More