Çevrimiçi Siyasi Reklamlar Demokrasiyi Zehirliyor mu?

Twitter CEO’su Jack Dorsey geçen ay attığı bir tweet ile bundan sonra Twitter’da siyasi içerikli reklam yayınlamayacaklarını ilan etti. Dorsey açıklamasında, “siyasi mesajlar yayılmayı hak etmeli, satın alınmamalı” diyerek, siyasi mesajların organik etkileşim yoluyla yayılmasını daha doğru bulduklarını ifade etti. Çevrimiçi siyasi reklamlar konusu, Trump’ın seçildiği 2016 ABD Başkanlık Seçimlerinden bu yana dünyada çok tartışılıyor. Bilindiği gibi Facebook/Cambridge ...
Read More

Toplumsal İlişkilere Günlük Güncellemeler

Geçen hafta sosyal medyada tartışılan iki haber dijital iletişim kanallarının toplumsal ilişkilere doğrudan etkisi hakkında tekrar düşünmeme sebep oldu. Birincisi Whatsapp’ın yeni bir güncellemeyle, uygulamadaki ‘son görülme bilgisini’ kaldırması oldu. Yani Whatsapp kullanıcıları bundan böyle diğer kullanıcıların en son ne zaman uygulamaya girdiğini göremeyecek. Uygulamayı kullanan herkesin bildiği gibi gönderdiğiniz mesajın karşı tarafta görülüp görülmediği bazı ...
Read More

50 Veri ile Sivil Toplum ve Dijital İletişim Teknolojileri

Dördüncü kez yapılan Küresel STK Teknoloji Araştırması'nın 2019 raporu yayınlandı. Küresel STK Teknoloji Raporu, dünya çapında sivil toplum kuruluşlarının (STK'ların) web ve e-posta iletişimini, çevrimiçi bağış toplama araçlarını, sosyal medyayı, mobil teknolojiyi ve verimlilik yazılımını nasıl kullandıklarını daha iyi anlamalarını amaçlayan iki yıllık bir araştırma projesinin bir çıktısı. 160 ülkeden 5.721 kuruluşun katıldığı araştırma, STK'ların sosyal medya, web ...
Read More