Geleneksel Pazarlama Bitiyor mu?

Group of Business People Discussing Social Networking

Pazarlama kavramının hızlı ve sarsıcı bir şekilde şekil değiştirdiğini hepimiz gözlüyoruz. Peki gücünü dijital stratejilerden ve sosyal medyadan alan yeni pazarlama yaklaşımı televizyon, gazete reklamları, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim çalışmalarından oluşan geleneksel pazarlamanın işlevini yitirdiği anlamına mı geliyor?

Yaşanan gelişmeler ve değişikliklerle birlikte geleneksel medya ağır şekilde eleştirilmeye başlandı. Günümüzde tüketici ihtiyaçlarının ve alışkanlıklarının değiştiği şüphesiz peki geleneksel kanallar artık bu ihtiyaçları hiç mi karşılamıyor? Açıkça görülen bir şey var ki geleneksel mecralar ve pazarlama yaklaşımları tüketici nezdinden yeterince güvenilir değil. İnternetle büyüyen nesil, 60’lı yıllarda reklamlarda verilen her bilginin doğru olduğunu düşünen ya da daha az şüphe duyan nesilden oldukça farklı. Tüketicinin oldukça bilinçli ve sorgulayıcı olduğu günümüzde bir ürün ya da hizmete ihtiyaç duyan kimse reklamlarla yetinmiyor. Kullanıcıların yorumlarını ürünün artı ve eksilerini görmek istiyor ve bunun için de çoğunlukla interneti kullanıyor.

Sosyal mecralar ürün ve hizmetlerle ilgili olumlu ve olumsuz sayısız yorumla dolu. İsteseniz de istemeseniz de markanız sosyal medyada konuşuluyor. Bu konuşmanın yönünü belirleyebilmek ve markanızı seven ve tavsiye eden gönüllü elçiler yaratmak için yeni pazarlama yaklaşımlarına hakim olmanız ve artık önemli olanın ilişki yönetimi olduğunu fark etmeniz gerekiyor. Geleneksel pazarlamanın kitle pazarlama anlayışından oldukça farklı olarak sosyal medyada tüketiciyi özel hissettirecek bireysel istek, öneri ve şikayetlerine cevap verecek bir anlayış yükseliyor.

Bu noktalarda geleneksel medyanın mevcut ihtiyaçları pek karşılamadığını söylemek yanlış olmaz ancak örneğin televizyon ve gazete reklamlarının henüz ürüne ihtiyaç duymayan kitlede farkındalık yarattığı da bir gerçektir. Burada önemli olan farkındalık yaratılması için yapılması gerekenin gerçekte ne olduğuna karar vermektir. Dijital ortamda markanıza güvenen, hakkınızda konuşan ve çevresine markayı yayan 1000 tane gönüllü marka elçisi yaratıp onlara odaklanmak mı yoksa genele seslendiğiniz ve seçicilerin sizi bulmasını beklediğiniz geleneksel kanallar mı?

Yapılması gereken geleneksel pazarlamayı ölmüş sayıp tek başına yeniyi yüceltmek değil güven eksikliği gibi sonuçlara neden olan hataların tespit edilip iyileştirilmesi ve dijital mecra ile geleneksel mecraların birbirini tamamlayıp destekleyeceği platformlar haline dönüştürülmesidir.

paylaşmak ne güzel:)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Barkod Etiketi üretimi yapan firmaların işi ciddi bir iştir. Bu anlamda sizin de hangi firmayla çalışma yatığınız çok büyük önem taşır. Kullanım alanı sınırsızdır. Her alanda ve her sektörde bu etiketlere ihtiyaç duyulur. Etiket çeşitleri ve Barkod etiketleri, seri üretimle hazırlanmaktadır. Etiketler ahşap, plastik, metal ya da cam gibi ambalajlı ürünlerin üzerilerine ugulanır.
Mide botoksu midenin belirli yerlerine botoks maddesi enjekte etme suretiyle midedeki kasların çalışmasını sınırlandırmayı ve sayede midenin gıdaları sindirim sürecini yavaşlatarak buna bağlı olan açlık-tokluk hissi süresinin de uzatılmasını amaçlayan ameliyatsız kolay kilo verme tedavisidir. Botoks uygulanırken, midenin detaylı şekilde içerden görüntülenmesini sağlayan endoskopi uygulaması ile gerçekleştirilir. Bu sayede hastaya sadece gastroskpik uygulaması kadar bir rahatsızlık olur. Özellikle diyet programlarına ve düzenli egzersizlere uymakta zorlanan ve buna bağlı olarak da obeziteye yakalanan, bu yüzdende obezitenin sebep olduğu çeşitli sağlık sorunları olan kişiler için mide botoksu bir devrim niteliğindedir ve son yıllarda ülkemizde yaygın olarak kullanılmaktadır.
Termal Etiket Eco Termal etiket, yüzeyinde hami bir katman bulunmayan miktar çeşididir. Kumbara üzerine termal lamine edilmesi sonucunda oluşmaktadır. Kullanılan barkod yazıcının baş bölgesindeki ısı beraberlik birlikte termal sıvılaşma özelliği gösterir dahi bu şekilde Eco termal etiketin üzerine baskı alınır. Bu termal etiketlere yumruk termal olarak (ısıyla) yapılır ve yerde yüzden ribon kullanılmaz. Ribon kullanımı olmadığı için tahakküm maliyeti sıfıra yakındır.
Dijital Baskı ve baskı etiketi teknolojileri geliştikçe firmaların büyük ebatlı etiket ihtiyaçlarına da dijital çözümler sunulmaya başlamıştır. Böylece, birbirinden canlı renklerin ve kusursuz çizgilerin hakimiyetindeki büyük ebatlı dijital baskı etkileri; kurumsal firmaların reklam kampanyalarındaki en iddialı unsurlarına dönüşmüştür.