Pazarlamayı Bırakın Bağ Kurmaya Başlayın

unmarketing

“Pazarlamacı” kelimesi duyulduğunda yüzlerin asılmasına neden olan kimseyi niteliyor çoğumuz için. Nedeni açık, izinsizce ve ısrarlı bir şekilde ürününü satmaya çalışan, karşısındakinin ihtiyaçlarını sorgulamak yerine ürünün özelliklerini sıralamaya koyulan ve biz talep etmeden karşımıza çıkan kişiler canlanıyor belleğimizde.

Pazarlama kavramı elbette aslında bundan çok daha fazlası ancak gerçek anlamda günün şartlarına ve insanların beklentilerine uygun olarak şekillendirilmedikçe yüzleri asan bu imajdan sıyrılması zor. Modern markaların pazarlama çalışmaları kapı kapı dolaşılıp ürün tanıtılmasının çok ötesinde ancak hepimiz çeşit çeşit reklama boğulmuşken hayatımıza biz izin verdiğimizde girdiklerini kim söyleyebilir?

Stratten kaleme aldığı Unmarketing kitabında bu konuya değiniyor ve pazarlamanın bir görev olmadığını doğal bir süreç olduğunu öne sürüyor. İnsanların omuz silktiği hatta bunaldığı ve bilinçlendikçe tepki gösterdiği pazarlama çalışmalarının günümüzde işe yaramasını beklemek saflık olurdu. Bunun yerine tüketiciyi dostlarınıza dönüştürebileceğiniz, onları dinlemenize olanak veren kendinizi aynı zamanda müşteriniz gibi görmenizi sağlayan bir anlayış benimsemelisiniz. İşte bu noktada Stratten sosyal medyanın bu anlayışın yaratılmasına ne kadar uygun bir mecra olduğunu vurguluyor.

Pazarlama markanızın adının geçtiği her an ve her koşulda gerçekleşmekte olan doğal bir süreçtir. İnsanların markanız hakkında ne konuşacakları artık yalnızca ürüne değil yaşattığınız deneyime de bağlıdır. Böyle bir ortamda tüketicinin ağzından çıkan her geri dönüşü önemli saymak önceliklidir. İnsanlara yalnızca bir ürün ya da hizmet satmadığınızı aynı zamanda onlarla gerçekten ilgilendiğinizi göstermeli onlarla gerçek ve doğal bir bağ kurmalısınız. Bu bağı derinleştirecek etkinlikler ve uygulamalar geliştirmelisiniz. Günümüz markaları tüketiciyi başkalaştırmak ve onlara yukardan bakmak yerine onlarla birlikte var olabileceklerini anlamalıdırlar.

Markaların sosyal medya denince korkmalarına neden olan olumsuz yorumlar dahi tüketiciyle kurulacak gerçek bir bağ sayesinde olumlu bir etkiye dönüşebilmektedir. Önemli olan olumsuz bir geri bildirimde hatalı olan marka tarafıysa bunun kabullenilmesi ve gereğinin yapılmasıdır. Samimi ve doğal bir bağ aynı zamanda tüketici tarafında affediciliği tetikler ve bunun yanında takdir görmenizi sağlar.

Başarılı ve çağı yakalayan bir pazarlama iletişimi için Stratten’in kitabında yer alan şu sözü özümsemekte fayda var : “Eğer pazarınızdaki insanları dinlemek ve onlarla konuşmak için zamanınız olmadığını söylüyorsanız, müşterileriniz için zamanınız olmadığını söylüyorsunuz demektir.”

paylaşmak ne güzel:)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Barkod Etiketi üretimi yapan firmaların işi ciddi bir iştir. Bu anlamda sizin de hangi firmayla çalışma yatığınız çok büyük önem taşır. Kullanım alanı sınırsızdır. Her alanda ve her sektörde bu etiketlere ihtiyaç duyulur. Etiket çeşitleri ve Barkod etiketleri, seri üretimle hazırlanmaktadır. Etiketler ahşap, plastik, metal ya da cam gibi ambalajlı ürünlerin üzerilerine ugulanır.
Mide botoksu midenin belirli yerlerine botoks maddesi enjekte etme suretiyle midedeki kasların çalışmasını sınırlandırmayı ve sayede midenin gıdaları sindirim sürecini yavaşlatarak buna bağlı olan açlık-tokluk hissi süresinin de uzatılmasını amaçlayan ameliyatsız kolay kilo verme tedavisidir. Botoks uygulanırken, midenin detaylı şekilde içerden görüntülenmesini sağlayan endoskopi uygulaması ile gerçekleştirilir. Bu sayede hastaya sadece gastroskpik uygulaması kadar bir rahatsızlık olur. Özellikle diyet programlarına ve düzenli egzersizlere uymakta zorlanan ve buna bağlı olarak da obeziteye yakalanan, bu yüzdende obezitenin sebep olduğu çeşitli sağlık sorunları olan kişiler için mide botoksu bir devrim niteliğindedir ve son yıllarda ülkemizde yaygın olarak kullanılmaktadır.
Termal Etiket Eco Termal etiket, yüzeyinde hami bir katman bulunmayan miktar çeşididir. Kumbara üzerine termal lamine edilmesi sonucunda oluşmaktadır. Kullanılan barkod yazıcının baş bölgesindeki ısı beraberlik birlikte termal sıvılaşma özelliği gösterir dahi bu şekilde Eco termal etiketin üzerine baskı alınır. Bu termal etiketlere yumruk termal olarak (ısıyla) yapılır ve yerde yüzden ribon kullanılmaz. Ribon kullanımı olmadığı için tahakküm maliyeti sıfıra yakındır.
Dijital Baskı ve baskı etiketi teknolojileri geliştikçe firmaların büyük ebatlı etiket ihtiyaçlarına da dijital çözümler sunulmaya başlamıştır. Böylece, birbirinden canlı renklerin ve kusursuz çizgilerin hakimiyetindeki büyük ebatlı dijital baskı etkileri; kurumsal firmaların reklam kampanyalarındaki en iddialı unsurlarına dönüşmüştür.