Dördüncü kez yapılan Küresel STK Teknoloji Araştırması’nın 2019 raporu yayınlandı. Küresel STK Teknoloji Raporu, dünya çapında sivil toplum kuruluşlarının (STK’ların) web ve e-posta iletişimini, çevrimiçi bağış toplama araçlarını, sosyal medyayı, mobil teknolojiyi ve verimlilik yazılımını nasıl kullandıklarını daha iyi anlamalarını amaçlayan iki yıllık bir araştırma projesinin bir çıktısı. 160 ülkeden 5.721 kuruluşun katıldığı araştırma, STK’ların sosyal medya, web ve e-posta iletişimlerini nasıl kullandıkları, çevrimiçi bağış toplama araçları, verimlilik yazılımı ve yeni teknoloji trendleri hakkındaki eğilimlerini göz önüne seriyor. Raporu buradan indirebilirsiniz.
Nonprofit Tech for Good tarafından Dünya genelinden 25 sivil toplum kuruluşunun desteği ile gerçekleştirilen araştırma Funraise tarafından finanse edilmiş.
Raporda global verilerin yanı sıra her kıtadan STK’ların verileri de ayrı infografiklerle sunulmuş. Rapordan yansıyan bazı verilere göre;
1) Dünya çapındaki STK’ların% 90’ı destekçi ve bağışçılarına ulaşmak için düzenli olarak sosyal medya kullanıyor.
Sosyal medya kullanan STK’lardan:
2) % 44’ünün yazılı bir sosyal medya stratejisi var.
3) % 42’si sosyal medya kampanyaları için bir editoryal takvim kullanıyor.
4) % 27’si sosyal medya kampanyalarını izlemek ve raporlamak için bir sisteme sahiptir.
5) % 80’i, yönetim kurulunun sosyal medya kullanımlarını engellemekten ziyade yardımcı olduklarını söylüyor.
6) Dünya çapındaki STK’ların % 84’ü Facebook kullanıyor.
Facebook kullanan STK’lardan:
7) % 97’sinin Facebook Sayfası var.
8) % 54’ü Facebook Hikayeleri paylaşıyor.
9) % 47’si Facebook Reklamları satın alıyor.
10) % 44’ü bir Facebook Grubuna sahip.
11) % 43’ü Facebook Live kullanıyor.
12) % 36’sı Messenger botları kullanıyor.
13) Küçük STK’ların ortalama 8.722 takipçisi, orta STK 32.092 takipçisi ve büyük STK 109,158 takipçisi var.
14) STK’ların % 25’i her gün, % 23’ü, % 19’u haftada bir kez, % 18’i günde iki kez veya daha fazla, %15’i haftada bir kez daha az güncelleme yapıyor.
15) Bağışçıların % 25’i STK’lara sosyal medya üzerinden ulaştıklarını söylüyor. Bu bağışçıların% 62’si Facebook üzerinden STK’lara ulaşıyor.
16) Dünya çapındaki bağışçıların % 18’i Facebook’un Bağış Araçları’nı kullanıyor. Bunların% 88’i Facebook üzerinden tekrar bağış yapacağını söylüyor.
17) Dünyadaki STK’ların% 46’sı Twitter kullanıyor.
Twitter kullanan STK’lardan:
18) % 76 düzenli olarak çeşitli hashtag’lere tweet atıyor.
19) % 30’u Tweet sohbetlerine katılıyor.
20) % 20’si, Periscope Uygulaması ile Twitter’da canlı yayın yapıyor.
21) % 17’si Twitter reklamları satın alıyor.
22) Küçük STK’ların ortalam 4,241 takipçisi, orta STK 17,737 takipçisi ve büyük STK 100,107 takipçisi var.
23) STK’ların% 24’ü günde iki ila beş tweet, % 21’i haftada bir tweet’ten daha az, % 18’i, her gün bir tweet, % 12’si haftada bir tweet ve % 7’si günde beşten fazla tweet atıyor.
24) Dünya genelinde STK’ların % 42’sinin Instagram kullanıyor.
Instagram kullanan STK’lardan:
25) % 66 Instagram Hikayeleri paylaşıyor.
26) % 41 Instagram’dan canlı yayın yapıyor.
27) % 34 Instagram Reklamlar’ı satın alıyor.
28) Küçük STK’ların ortalama 183 takipçisi, orta STK’ları 2.837 takipçisi ve büyük STK’ları 39.496 takipçisi var.
29) STK’ların% 30’u haftada bir defadan az Instagram hesabına, haftada bir% 24, haftada bir% 24, her gün% 21, her gün% 17, günde% 8 ve% 2 pay paylaşıyor.
30) Dünya çapındaki STK’ların % 28’i LinkedIn kullanıyor.
LinkedIn kullanan STK’lardan:
31) % 91 bir LinkedIn Sayfasına sahip.
32) % 29’u, personeli mesai saatleri içinde kişisel LinkedIn Profillerini kullanmaya teşvik eden bir organizasyon stratejisine sahip.
33) % 22’si LinkedIn Reklamları satın alıyor.
34) Küçük STK’ların ortalama 785 takipçisi, orta STK’ları 7,675 takipçisi ve büyük STK’ları 19,365 takipçisi var.
35) STK’ların % 68’i haftada bir defadan az, % 15’i haftada bir, % 8’i her gün, % 6’sı günde bir kez ve % 3’ü iki ya da daha LinkedIn paylaşımı yapıyor.
Youtube
36) Dünya çapındaki STK’ların % 26’sı YouTube’u kullanıyor.
YouTube kullanan STK’lardan:
37) % 42’si YouTube’da canlı yayın yapıyor.
38) % 19 YouTube Reklamları satın alıyor.
39) % 17’si YouTube Bağış Programı’nı kullanıyor.
Web Sitesi
40) Dünya genelindeki STK’ların %80’inin web sitesi var.
Web sitesi olan STK’lardan:
41) Web sitelerin %88’i mobil uyumlu.
42) Web sitelerin %71’inin kişisel verileri koruma politikası var. %70’i SSL sertifikasına sahip.
43) %48’inin bir blogu var. %23’ü çevrimiçi satış yapıyor.
44) %54’ü çevrimiçi etkinlik kayıdı alıyor. %12’si canlı sohbet özelliğine sahip.
45) %18’i engelli bireylerin erişimine uygun.
46) %64’ü web sitelerinden çevrim içi bağış topluyor. Bunların %79’u kredi kartı, %50’si havale, %46’sı PayPal, %10’u dijital cüzdan, %2’si Bitcoin kabul ediyor.
Verimlilik ve Teknoloji
47) Dünya çapındaki STK’ların % 19’u Slack benzeri kurum-içi
dijital iletişim araçları kullanıyor.
48) % 22’si Trello benzeri çevrim-içi bir proje yönetimi aracı kullanıyor.
49) % 33 Google reklamları (Adwords) kullanıyor. Bunların %62’sinin Google Reklam Hibe’si var.
50) % 74’ü yapay zeka, % 70 sanal gerçeklik,% 69 bulut hesaplama,% 69
Nesnelerin İnterneti, % 54 artırılmış gerçeklik, % 53 makine
öğrenme, % 51 büyük veri ve % 34 blok zinciri teknolojilerinin farkında ve kullanma niyetinde.
Dünya’da sivil toplum kuruluşlarının teknoloji ile ilişkisi, eğilimler ve trendler hakkında oldukça kapsamlı veriler sunan bu araştırmada Türkiye ile ilgili bir bilgi yok. Anlaşıldığı kadarıyla araştırmaya destek olan kurumlar arasına Türkiye’den de bir sivil toplum kurumu katılmamış. Bununla birlikte her iki senede bir yayınlanan bu rapora Türkiye’den katkı vermek isteyen kurumlar için başvuru yolu açık. funraise.org/techreport-apply adresinden çalışmaya ortak olmak için başvuru yapılabiliyor.