Özgür Kurtuluş
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
    • Biyografi
    • Kamra Interactive
    • dijital.pro
  • BLOG
  • PATİKALAR
    • 90’lar Sineması
    • Film ve Dizi
    • Öyküler
    • Görünmez Adam
    • Grafik Roman
    • Tam Macera
    • Pitan
  • İLETİŞİM
Özgür Kurtuluş
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
    • Biyografi
    • Kamra Interactive
    • dijital.pro
  • BLOG
  • PATİKALAR
    • 90’lar Sineması
    • Film ve Dizi
    • Öyküler
    • Görünmez Adam
    • Grafik Roman
    • Tam Macera
    • Pitan
  • İLETİŞİM

SITCOM 1998

KONU:

1998 yapımı “Sitcom”, sıradan bir burjuva ailesinin yaşamını konu alan bir kara-komedi.  Ancak bu sıradanlık babanın (François Marthouret) eve bir hamster getirmesiyle son bulur. Hamster tarafından birer birer ısırılan aile bireyleri radikal dönüşümler yaşarlar. İlk ısırılan kişi, yemek masasında ayağa kalkıp eşcinsel olduğunu açıklayan ergenlik çağındaki oğulları (Adrien de Van) olur.  Kızları Sophie (Marina de Van) evin ikinci katının penceresinden atlayarak intihar girişiminde bulunurken sakat kalır; ve Anne (Évelyne Dandry), ensest ilişki ile oğlunun eşcinselliğini iyileştirebileceğini düşünerek harekete geçer. Hamster ailenin bütün bireylerinin içsel arzuları ve dürtüleri ortaya çıkararak aileyi ayakta tutan ahlaki temellerini sarsar.

YORUM (Spoiler İçermez):

Yönetmenliğini ünlü Fransız yönetmen François Ozon’un yaptığı “Sitcom”, toplum içerisinde kabul görmek için belirlenen standartlara uygun yaşayan bir burjuva ailesine; baba, anne, oğul, kız, damat adayı ve hizmetçinin hayatlarına odaklanıyor. Ozon, kayıtsız baba ve çocuklarına takıntılı derecede düşkün anne figürü gibi çekirdek aile stereotipleri üzerinden “bir televizyon dizisi” kalıplarında anlatısını geliştiriyor. 

Sitcom’da aile kurumu, dışarıdan bakıldığında mükemmel görünen ancak içeriden çürümüş ve yüzeysel bir yapıyı temsil ediyor. Hamster, bu yapının içine sokulan bir katalizör gibi ve Pier Paolo Pasolini’nin başyapıtı Teorema filmine benzer bir şekilde aile bireylerinin gerçek benliklerini ortaya çıkarmasına neden oluyor. Film, aile bireylerinin bu değişim sürecinde yaşadıkları absürt ve çoğunlukla rahatsız edici olayları mizahi bir dille anlatırken, aynı zamanda izleyiciyi de aile kurumu ve aile rolleri hakkındaki önyargıları ve tabuları hakkında düşünmeye zorluyor. Puanım: 7,5/10

BONUS:

François Ozon’un bu filmi eleştirmenleri ve seyircileri, filmi çok sevenler ve filmden nefret edenler olarak ikiye böldü. Bunun temel sebebi Ozon’un aile kurumunu son derece provokatif bir şekilde ele alması. Filmde aile bireylerinin birbirleri ile olan ilişkileri genel izleyiciyi şok edici düzeyde “ahlaksız” ve “”yıkıcı” bir şekilde ele alınıyor. Bu da birçok eleştirmen ve seyircinin filmden rahatsız olmasına sebep oldu. 

Film birçok festivalde en iyi film ve en iyi kadın oyuncu ödüllerine aday gösterildi ve birkaçını kazandı.  Bununla birlikte film, Ozon’un isminin dünya çağında duyulmasında önemli bir rol oynadı. 

KÜNYE:

Yönetmen François Ozon
Yapımcı Olivier Delbosc, Marc Missonnier
Senarist François Ozon
Oyuncular Évelyne Dandry, François Marthouret, Adrien de Van, Marina de Van
Müzik Éric Neveux
Görüntü Yönetmeni Yorick Le Saux
Kurgu Dominique Petrot
Stüdyo Mars Distribution
Yapım Yılı 1998
Tür Drama, Komedi
Süre 85 Dakika
Ülke / Dil Fransa/ Fransızca

FRAGMAN:

 

DAHA FAZLASI:

IMDB, Rotten Tomatoes, Wikipedia

Paylaş
Facebook Twitter Pinterest
Önceki Film

Yorum bırakın Yanıtı iptal et

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Yeni Filmlerden Haberdar Olmak İster misiniz?

  • 90’ların En İyi Filmleri
  • Öyküler
Creative Commons License
2008-2022 / 'ozgurkurtulus.com.tr' is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Haber bülteni

Arşiv

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • Linkedin
  • Youtube
  • Spotify