Gerçek Zamanlı Pazarlama ve PR Çağı

yazan: Ozgur Kurtulus

High angle view of people connecting puzzle pieces over white background

Dünya hızlı bir şekilde değişti ve bunun sonucunda çoktan gerçek zamanlı çağa girmiş bulunuyoruz. Bütçe ve medya satın alma gücü artık belirleyici bir avantaj olmaktan çıkarken yerini yeni çağda geçerli olan hıza ve atikliğe bıraktı.

Yeni medya düzeninin kalesi dijital dünyada, fırsatlar da tehditler de haber vermeden geliyor. Şu dakikada bile dünyanın farklı yerlerinden tüketiciler online dünyada pek çok marka ve ürüne ömür biçiyorlar ve bu gelişmeler şirketlerin aylık planlama toplantılarını beklemeye niyetli görünmüyor. Gerçek zamanlı tepkiler geliştirmek gelişmelere yön verebilmek için artık kaçınılmaz bir ihtiyaç.

Gerçek zamanlılık, bir haberin günler değil yalnızca dakikalar içinde yayınlanmasıdır. Düşüncelerin dijital dünyaya sızdığı an, ani ve kestirilemez şekilde viralleşerek global ölçekte bir kitleyle paylaşılmasıdır. Şirketlerin dijital dünyada yer alan müşteri geri bildirimlerini eş zamanlı takip ederek, anında yeni ürün ve hizmetler geliştirmesi veya mevcut ürün ve hizmetleri iyileştirmesidir. Ve en önemlisi şirketlerin bir fırsatı farkettiklerinde bu konuda ilk harekete geçen olma avantajını yakalamalarıdır.

Gerçek zamanlı tepkilerle, rakipleri henüz ne yapacaklarına karar vermekle çırpınan şirketler, insiyatifi ele alıp yeni kanallar açabilir ve markalarını büyüterek bu rekabet avantajından yararlanabilirler.

Peki markaların pazarın dışında kalmamak ve yeni çağa uyum sağlamak için dikkat etmesi gereken unsurlar neler :

– Hızı miskin bir tedbirliliğin üzerinde tutan bir iş kültürü geliştirmek.
– Tüketiciler online bilgiler ile etkileşim içindeyken satın alma sinyallerini yakalamak.
– Hikayeler daha yazılırken onlara şekil verebilmek için basınla ilişkileri güçlendirmek.
– Milyonlarca online tartışmayı dinlemek ve tüketicilerle anında etkileşime geçmek için teknolojiyi kullanmak.
– Ürün geliştirme, isimlendirme ve hatta online videolar gibi pazarlama materyallerine tüketiciyi dahil ederek kitle kaynaklı çalışmalar yapmak.

İlgili Yazılar

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.