
KONU:
“Güzel Gürültücü” (La Belle Noiseuse), Fransız yönetmen Jacques Rivette tarafından yönetilen ve Pascal Bonitzer ile Christine Laurent’in senaryosunu yazdığı bir Fransız drama filmi. Başrollerinde Michel Piccoli, Emmanuelle Béart, Jane Birkin ve Marianne Denicourt yer alıyor. Film, emekli bir ressam olan Edouard Frenhofer (Michel Piccoli) ile genç bir kadın olan Marianne’nin (Emmanuelle Béart) aralarındaki karmaşık ilişkiye odaklanıyor. Frenhofer, yıllardır tamamlayamadığı başyapıtı “La Belle Noiseuse” (Güzel Gürültücü) üzerinde çalışmaya başlar ve Marianne’in model olmasını ister. Film, sanatçının yaratıcı sürecini ve model ile sanatçı arasındaki karmaşık ilişkileri derinlemesine inceleyerek, sanatın, tutkunun ve fedakarlığın doğasını keşfe çıkar.
YORUM (Spoiler İçermez):
“Güzel Gürültücü”, sanat ve yaratıcılığın derinliklerine inen etkileyici bir film. Jacques Rivette’in yönetmenlik becerisi, filme meditatif bir ritim ve yoğun bir duygusal derinlik katıyor. Rivette, izleyiciyi sanatçının yaratım sürecine ve model ile sanatçı arasındaki dinamiklere yakından bakmaya davet ediyor. Filmin uzun sahneleri ve yavaş temposu, izleyicinin karakterlerin psikolojik derinliklerine ve yaratıcı sürecin karmaşıklığına odaklanmasına olanak tanıyor.
William Lubtchansky tarafından gerçekleştirilen sinematografiyi çok beğendim. Filmdeki her sahne dikkatle işlenmiş bir sanat eseri gibi. Lubtchansky’nin kamera kullanımı, ressamın atölyesindeki detayları ve ışık oyunlarını ustalıkla yansıtarak, izleyiciyi sanatın yaratım sürecine dahil ediyor. Film, görsel estetiği ve atmosferiyle, sanatın ve yaratıcılığın özünü keşfetmeye yönelik bir meditasyon gibi.
Michel Piccoli, ressam Edouard Frenhofer rolünde etkileyici bir performans sergiliyor. Piccoli, karakterinin içsel çatışmalarını ve yaratıcı tutkularını derinlemesine yansıtarak, izleyiciyi Frenhofer’in dünyasına çekiyor. Emmanuelle Béart, Marianne rolünde olağanüstü bir performans sunuyor. Béart, karakterinin cesaretini ve kırılganlığını ustalıkla dengeleyerek, model ile sanatçı arasındaki katmanlı ilişkiyi etkileyici bir şekilde canlandırıyor. Jane Birkin ve Marianne Denicourt da yan rollerde güçlü performanslar sergiliyor. Puanım: 7,5/10
BONUS:
“Güzel Gürültücü”, 1991 yılında Cannes Film Festivali’nde Jüri Büyük Ödülü’nü kazandı. Ayrıca, Emmanuelle Béart, filmdeki performansıyla büyük övgüler aldı ve film kariyerinde önemli bir dönüm noktası oldu.
Filmin yapım süreci de oldukça ilginçtir. Rivette, filmin büyük bir bölümünü gerçek zamanlı olarak çekmiş ve sanatın yaratım sürecini otantik bir şekilde yansıtmak için detaylı bir çalışma yapmıştır. Filmin çekimleri sırasında, ressam Bernard Dufour, Frenhofer’in yaptığı resimleri yaratmış ve bu da filmin otantikliğini artırmıştır.
KÜNYE:
Yönetmen | Jacques Rivette |
---|---|
Yapımcı | Martine Marignac |
Senarist | Pascal Bonitzer, Christine Laurent (Honoré de Balzac’ın bir hikayesinden esinlenilmiştir) |
Oyuncular | Michel Piccoli, Emmanuelle Béart, Jane Birkin, Marianne Denicourt |
Müzik | Paul Motian |
Görüntü Yönetmeni | William Lubtchansky |
Kurgu | Nicole Lubtchansky |
Stüdyo | Pierre Grise Productions |
Yapım Yılı | 1991 |
Tür | Drama |
Süre | 238 Dakika |
Ülke / Dil | Fransa/ Fransızca |