Geleneksel Medya; Medya kavramını ise son gelişmelere bakarak Geleneksel medya ve “Sosyal medya” ya da Yeni medya olarak ikiye ayırabiliriz. Geleneksel, yani yazılı ve görsel basın (Gazeteler, Dergiler, Televizyon), olayların bu kanallar vasıtasıyla insanlara haber olarak duyurulduğu ve bu yolla iletişim kurulan bir ortamıdır. Bu yayın organları genel olarak tek yönlü bir iletişim sürdüren yani bir nevi propaganda yapan ve gerek yayınlanan içeriğin, gerekse yapılan reklam ve duyurularının tam olarak hangi kitleye, nasıl ulaştığını ve bu çalışmaların sonuçlarını ölçümleyemeyip, sonuçlarını analiz edemeyen bir yapıdadırlar. Geleneksel medyada birey olarak sadece tüketiciyizdir. Medya içeriğini(Haber, Eğlence, Görüntü gibi)üretenler, bize tüketmek üzere bunları sunarlar ve karşılığında biz bunları tüketir ve yorum yapamaz, içerik üzerinde değişiklik yapamaz ve yayınlayamayız. Direkt olarak bağlantımız yoktur ve üretenler ve tüketiciler farklı kişilerdir.
Bu durumda Sosyal Medya tanımı daha da önemli hale geliyor ve Sosyal medya, iletişim aracının “toplumun kendisi” olduğu bir kavram haline geliyor. Özetlemek gerekirse Sosyal Medya, kişinin kendisinin ürettiği içeriği, yayınladığı ve paylaştığı her türlü platforma verebileceğimiz genel bir ad olurken, böylece kişilerin birbirleriyle, kurumların kişilerle doğrudan iletişim kurabildiği ve geri dönüş alabildiği mecralar olarak sosyal medya, geleneksel medyadan en büyük farkını, karşılıklı bir iletişimin söz konusu olmasıyla ortaya koyuyor.
Peki, Sosyal Medya sadece içerik üretmeniz, tüketmeniz ve paylaşmanız için mi? Tabii ki hayır! Günümüzde birçok marka sosyal ağlarda yerini alıyor. Sosyal ağlarda takip edilmek için çeşitli yarışmalar yapıyor ve hediyeler dağıtıyor. Önemli olan, hedef kitle ve potansiyel müşteriler ile doğrudan iletişim kurabilmek. Bu şekilde markanın müşterileri de ciddiye alındıklarını hissediyor. Herhangi bir şikâyetleri olduğunda markanın kendisine derdini anlatabiliyor ve sorunu doğrudan çözümleyebiliyor. Markalar için sosyal medya hem pratik hem tasarruflu. Hakkınızda konuşulanları takip edebilir ve cevap verebilirsiniz. Yaptığınız reklam kampanyasını duyurmak mı istiyorsunuz? İlgi çekici bir hale getirmiş olmanız yeterli. Haberi yayın ve olacakları izleyin