Marka ve kurumları kimlikleri olan varlıklar olarak ele alırsak, bu kimliğin vücut bulduğu yer kuşkusuz tüketicinin markaya dair ilk izlenimlerini edindiği ana sayfalardır. Etkileyici bir ilk izlenim yaratmak için asla ikinci bir şans yoktur. Bu nedenle ana sayfanızın doğru ve etkili kurgulandığından emin olmalısınız.
Basit ve Net Cevaplar: Başarılı kurgulanmış bir ana sayfa “Ben kimim,” ” Ne yapıyorum,” “Sen burada ne yapabilirsin” gibi sorulara net cevaplar verebilmelidir. Coca Cola gibi çok tanınan bir marka ana sayfasında bunlara ağırlık vermeyebilir ancak işin aslı bu soruların cevabını alamayan ve “doğru yerde” olduğunu anlama şansı olmayan ziyaretçileri sayfanızda uzun süre tutmanız zorlaşacaktır.
Hedef Kitleyle Uyum: Ana sayfanın dar bir alana yoğunlaşması gerekmektedir. Hedef kitle doğru tanımlanmalı ve bu kitleyle aynı dilde konuşup kurumsal boş sözlerden kaçınmaya özen gösterilmelidir.
Güçlü Değer Önermesi: Ana sayfanız, ziyaretçilerin geldiklerinde bağ kurmaları ve rakiplere yönelmek yerine sizi tercih etmeleri için gerekli ikna edici ve güçlü değer önermelerinizi sunmak için en doğru adrestir.
Kullanışlılık ve Hareketlilik: Kullanıcı dostu bir tasarım değerlidir. Ziyaretçilerin gereksiz yönledirmeler içinde kaybolmadığı ve aradığına kolay ulaştığı bir ana sayfa rahatlık sunar. Bu nedenle bunaltıcı bannerlar, pop-uplar ve animasyonlardan kaçınılmalıdır. Ayrıca mobilitenin olmazsa olmaz konuma geldiği günümüzde ana sayfanızın mobil araçlara optimize olabilmesi sağlanmalıdır.
Eylem Çağrısı: Ana sayfanız yalnızca kurum ve markaya dair bilgiler içeren bir broşür değildir. Ana sayfanın amacı ziyaretçileri sitenin daha derinine çekmek ve satış tünelinde ilerlemelerini sağlamaktır. Bu nedenle ziyaretçinin ne yapacağını bilmez, şaşkın bir halde kaybolmasını önlemek için onu bir sonraki basamağa taşıyacak ve aday müşteriye dönüştürecek “ücretsiz dene”, “hemen al”, “daha fazla bilgi” gibi eylem çağrılarına (call to action) yer vermek gerekir.
Sürekli Değişim: Başarılı ana sayfalar incelendiğinde genellikle statik yapıda olmadıkları görülür. Ziyaretçilerin ihtiyaç, problem ve sorularına karşılık verecek şekilde A/B testleri uygulamak veya ziyaretçilerin daha önceki ziyaretlerinden elde edilen dataya göre yeniden düzenlenen dinamik ana sayfalar geliştirmek daha ilgi çekici bir site oluşturmanızı sağlayacaktır.
İyi Planlanmış Tasarım: Ana sayfanız, güven oluşturma, iletişim değeri yaratma ve ziyaretçiyi bir sonraki adıma taşıma özelliği taşımalı. Bunun için mizanpaj, doğru yerleştirilmiş eylem çağrısı, boş alan, renkler, fontlar ve diğer destekleyici unsurlar efektif şekilde kullanılmalıdır.