Son yılların öne çıkan sosyal mecralarından biri de fotoğraf paylaşımına odaklanan Instagram. Facebook’un 1 milyar dolar harcayarak yaklaşık 80 milyon kullanıcıya sahip Instagram’ı satın alması bu mecranın karşımıza daha sık çıkacağının bir işareti.
“Instagram Web Profiles” uygulamasıyla, Instagram’ın yalnızca mobil telefonlardan değil bilgisayardan da kullanılabilir hale gelmesinin sosyal medyadan yararlanmak isteyen markalar tarafından etkin olarak kullanımını arttırması bekleniyor. Peki markalar Instagram’ı nasıl kullanmalı:
1. Süreklilik yaklaşımı burada da önemli. Paylaşımların arasını çok tutmamak ve markanızın varlığını kullanıcılara hatırlatmak önemlidir. Ancak takipçileri bunaltmadan dengeli bir paylaşım frekansı benimsenmeli.
2. Ürününüzün üretim aşamaları, katıldığınız kongre ve seminerlerin fotoğrafları ilgi çekici içeriklerdir. Aynı zamanda markanıza dair şeffaflık algısını arttırarak tüketiciyle bağ kurmanızı sağlar.
3. Şeffaflığı ve samimiyeti vurgulamak için şirket çalışanlarının veya ofis etkinliklerinin eğlenceli görüntülerini paylaşabilirsiniz. İşini severek yaptığı belli olan çalışanlar markaya duyulan güveni de arttırır.
4. Ürünün pazarlama ve reklam faaliyetlerine dair kamera arkası görüntüleri de ilgi çekici içeriklerdir. Yoğun çalışma ve emeği tüketicilerinizle paylaşamak aynı zamanda onlara ne kadar önem verdiğinizi de gösterir.
5. Ürüne dair sorular, yarışmalar geliştirerek ya da ürününüzün farklı kullanım şekillerine örnekler gösterip tüketicinizden gelen yeni fikirler içeren görüntüleri paylaşarak interaktiviteyi arttırabilirsiniz. Tüketiciyi iletişime dahil ettiğinizde paylaştıkları fotoğraflarda markanızı hastag altında göstermelerini sağlamalısınız böylece daha çok insana ulaşmanız kolaylaşacaktır.
6. Takipçilerinizi özel hissettirmek önemlidir. Gerçekleştireceğiniz bazı kampanyaları ilk burada duyurmak gibi detaylar tüketicinizin sizi devamlı takip etmesi için de neden oluşturur.