Pinterest, son zamanlarda popülerleşen sosyal ağların başında geliyor. Özellikle web sitelere yönlendirme potansiyeli ile dijital pazarlama alanında yeni ve etkili bir sosyal medya olma özelliği taşıyor. Sosyal ağlarda paylaşılan resim ve görsellerin her zaman daha fazla kullanıcı ilgisini çektiğini ve etkileşimlerini artırdığını düşünürsek, Pinterest’in markalara dijital pazarlama faaliyetlerinde diğerlerine göre daha niş olan bu mecrada farklı olma imkânı sağlayarak rakiplerinden önüne geçme konusunda büyük bir avantaj sağladığını söyleyebiliriz.
Pintereset’in kolay kullanımı ve resimleri düzenli gösteren ara yüzüyle her istediğiniz ekleyebildiğiniz bir yapıda olması kısa sürede yaygınlaşmasına ve sevilmesine yol açtı. Yapılan araştırmalara göre Pinterest’in marka ve işletme web sitelerine, Twitter ve Facebook gibi paylaşım sitelerine oranla üç kat daha fazla kullanıcı yönlendirdiği ilgi çekici bir veri. Ayrıca Pinterest’in sadece davetiye ile üye olunabilmesine rağmen tekil kullanıcı sayısının son altı ayda %300’lere varan oranla artarak 20 milyon civarına çıkması gelip geçici bir trend olmadığının da göstergesi. En çok ziyaret edilen internet siteleri sıralamasında ilk 100’e girmesi markaların bu mecraya yatırım yapılabileceğinin de kanıtı. Pinterest’in ziyaretçi trafiği, Google Plus, Linkedln ve YouTube’un toplamından daha fazla. Günden güne yaygınlaşmasıyla ülkemizde de Facebook ve Twitter gibi popüler ağlardan biri olacağına kesin gözüyle bakılıyor.
Pinterest’in önemli bir pazarlama mecrası olacağına inanılmasının önemli bir sebebi daha var. Pinterest’te kullanıcılar ilgi alanları kolayca belirlenebiliyor. Çünkü milyonlarca insan ‘’sevdikleri şeyler, beğendikleri yemekler, etiketledikleri kullanıcılar’ gibi filtrelerle hem hazır olan hem de kendi yarattıkları board’lar vasıtasıyla gönüllü yayınlıyorlar. Bu kendi hoşlandıkları şeyleri paylaşanlar arasından sizin pazarınızla ve ürünlerinizle ilgilenebilecek potansiyel müşterilerinizi ilgi alanlarına, zevklerine, hayallerine, mizah anlayışları ve kültürlerine kadar birçok veriyi süzerek ayıklayabileceğiniz ve ürünlerinizle ilgili doğru hedef kitleyi yakalayabileceğiniz anlamına geliyor.
Görsellik Pinterest’in en önemli gücü. Uygun bir pazarlama stratejisi ve içerik pazarlama yöntemiyle bu görsel gücün kullanılmasına yönelik ilgi çekici kurgular üretmek mümkün. Bu kurgularla, alacağınız on-line geri dönüşlerin haricinde sipariş hattı gibi kullanılarak on-line satış da yapabilirsiniz. Bunu seçmezseniz bile en azından e-ticaret sitenize veya web sayfanıza trafik yaratacağından Pinterest profili açarak ürünlerinizin dijital tanıtım ve pazarlaması yaparak ve faaliyet gösterdiğiniz sektör ile alakalı bir panel oluşturarak görsel listeler yaratmak bu mecrada rakiplerinizden önde olmak için etkili sonuçlar doğuracaktır. Pinterest hesabı açılırken dikkatli olunması ve biraz acele edilmesi gerekiyor, çünkü her geçen gün daha çok firma ve marka bu mecrada yer alıyor ve artık bilindiği üzere bu tür yeni mecralarda ilklerden biri olmak kısa sürede fark edilmek için oldukça önemli.
Pinterest yapısı gereği ürün odaklı şirketler tarafından kullanılmalı. Sosyal medya ağları ve Pinterest benzeri mecralar yok iken firmaların ürününü geniş kitlelere ücretsiz bir şekilde görsel olarak sergileyemediğini ve bunun tek yolunun geleneksel medya kanalları ile pahalı iletişim yöntemleri olduğunu düşünürsek, Pinterest’in markalar ve işletmeler için ne denli önemli olduğunu ve çok yakında daha fazla önem kazanarak gücünü ve itibarını artırabileceğini söyleyebiliriz.