Online Nitel Araştırmalar, nicel araştırmalar kadar gelişim gösterememiştir. Bunun en büyük nedeni, İnternet gibi araştırmacı ve katılımcı arasına fiziksel mesafe koyan bir teknoloji üzerinden, araştırmacının merkezde olduğu bir çalışmanın yapılması önündeki fiziki engellerdir. Bu engeller geleneksel nitel araştırmalarla online olanlar arasında bir kalite sorununu da gündeme getirmektedir. Buna ek olarak, online nitel araştırmalar, nicel olanlara oranla maliyet ve hız yönünden büyük bir avantaj sağlamamaktadır.
Online nitel pazar araştırmaları çoğunlukla geleneksel nitel pazar araştırmalarının dijital mecralara uyarlanmalarından oluşur. Online odak grupları, duyuru tahtası grupları, e-posta grupları, online paralel derinlemesine görüşmeler, fiziksel grupları uzaktan gözleme gibi teknikler en sık kullanılanlardır.
Online nitel araştırma çalışmalarındaki asıl ayrım, eşzamanlı ve eşzamanlı olmayan teknikler arasındadır. Örneğin online odak grupları yöntemi eşzamanlı (gerçek zamanlı olarak da kullanılır) bir tekniktir. Yani araştırmacının ve katılımcının aynı anda İnternette olmasını gerektirir. Bu teknik, yüz yüze ya da telefonla yapılan odak grupları çalışmasının bir benzeridir. Eşzamanlı olmayan teknikler ise araştırmacı ve katılımcının aynı anda İnternette olmasını gerektirmez. E-posta grupları ve duyuru tahtası grupları gibi teknikleri kapsayan eşzamanlı olmayan yaklaşımlar daha fazla tercih edilmektedir. Eşzamanlı olmayan yaklaşımlar araştırmacıya dikkate alma, derinlikli düşünme ve düşüncelerini olgunlaştırma olanağı verir.
Online nitel araştırmalardaki eğilimin, özellikle 2010’lu yıllarla birlikte sosyal medya alanına kaydığı görülmektedir. Sosyal medya online nicel araştırmalar için büyük olanaklar ve fırsatlar taşıyorsa da, henüz yeterince gelişim kaydedememiş nitel araştırmalar için çok daha uygun bir dijital mecra haline gelmektedir. Online odak gruplarının, sosyal medya mecraları üzerinden, araştırmacı ile katılımcılar arasında hızlı ve alternatif bir içgörü kazanma yolu açtığına tanık olmaktayız. Çoğu online nitel araştırma, gün geçtikçe daha fazla oranda sosyal medyanın kullanıldığı pazar araştırmalarının kapsamına girmektedir.