Twitter Mart ayı başında 2019’dan 2021’e kadar atılan milyarlarca tweet’in bir analizine dayanan bir trend raporu yayınladı. Rapor kültür araştırmacıları ve veri analistlerinden oluşan bir grup tarafından hazırlandı. Raporun ne amaçla hazırlandığı giriş yazısında şöyle açıklanıyor:
“Twitter’da her gün yüz milyonlarca tweet atılıyor. Messajlara yakından baktığınızda, bunların memler ve şakalardan daha fazlasıdır: Tweetler insanların nasıl düşündüklerini, hissettiklerini ve davrandıklarını gösterir ve bize kültürün ne yöne gittiği konusunda bir fikir verir. Bu sebeple, tüketicilerin şimdi ve sonrasında ne düşündüklerini takip etmeye istekli pazarlamacılar için bu raporu hazırladık.”
Twitter son 3 yıllık tweetlerden yola çıkarak önümüzdeki dönemin trendlerini üç başlıkta toplamış. Bunlar:
Trend 1: Büyük Restorasyon ( The Great restoration)
Trend 2: Hayranlar tarafından Oluşturulan Dünyalar (Fan-Built Worlds)
Trend 3: Sosyalleşen Finans (Finance Goes Social)
Büyük Restorasyon
Twitter’daki konuşmalar Covid-19 Pandemisinin insanların bakış açılarındaki büyük değişimde önemli rol oynadığını söylüyor. İnsanlar artık çok daha fazla kendi sağlıklarına ve gezegenin sağlığına odaklanıyor. Küresel ısınma, iklim krizi hakkındaki tweetler geçmişe oranla neredeyse iki kat artmış. Kullanıcılar, küresel iklim krizi ile ilgili sorumluluğun bireylerin omuzlarında olduğu duygusundan bıkmış ve şirketlerden bu konuda daha fazla sorumluluk almalarını bekliyor.
Bu konudaki tweetlerde “restoring” (restore etme), “rebalancing” (yeniden dengeleme) kavramlarının kullanımı geçmişe göre %64 artarken; “greenwashing” (sahte çevrecilik) kavramının kullanımı %158 artmış. Atıkla mücadele konusundaki tweetler geçmiş seneye göre her sene yaklaşık %109 artıyor. Twitter, konuyla ilişkili olarak, “brand activism” (marka aktivizmi), climate mitigation” (iklim krizinin etkilerini azaltma), “naturapaty” (doğal yollarla tedavi) kavramlarının kullanımında da belirgin bir artış tespit etmiş.
Bu çerçevede Twitter markalara şunları öneriyor:
- Konuşmayı bırakın: Eylemler kelimelerden daha güçlüdür. Tedarik zincirlerinde şeffaflığa ve izlenebilirliğe dikkat edin. Eski ürünlerin yeniden kullanılabilirliğine yönelik yönlendirmeler yapın. Yavaş gıda ve yavaş modayı benimseyin.
- Müşterilere biraz ilgi gösterin: Müşterilerinizin sağlığa odaklanın ve onları neyin iyi hissettirdiğini öğrenin.
- Görev üstlenin: Markanın hayranlarının en çok neye önem verdiğini öğrenin ve “kurumsal gücü” kullanmak ve bir fark yaratmak için onlarla birlikte çalışın.
- Rakiplerden oluşan bir ekip oluşturun: Sürdürülebilirliği birlikte üstlenmek için rakiplerle işbirliği yapın.
Hayranlar Tarafından Oluşturulan Dünyalar
Twitter Trends 2022 raporuna göre kullanıcılar artık sadece markaları takip etmiyor, markalar hakkında söz sahibi olmak ve yeni topluluklar, dünyalar oluşturmak istiyorlar. Cosplay, rol oyunları, sanal pazar yerlerinde aracılık gibi yöntemler ile fanlar markalarla bütünleşiyor. Özellikle kripto para birimlerine bağlı projeler ile hayranların bağlılığı marka ile hayran ilişkisini dönüştürüyor. Her yıl kripto paralar ve hayran tokenları ile ilgili tweet sayısı ortalama %994 artıyor. .
Twitter ayrıca sanal ticaret ve sanal konserler gibi konulardaki artışlara dikkat çekerek kripto oyunları, moda ve koleksiyon ürünleri ve pasif gelir gibi konuların yıldan yıla %320 büyüdüğünü söylüyor..
Bu çerçevede Twitter markalara şunları öneriyor:
- Markalar yerine hayranlar: Artık markanızın tek sahibi değilsiniz. Markanızı hayranlarınız ile paylaşın.
- Taraftar alanlarını destekleyin: Hayranların kendi alanlarına ve kültürlerini geliştirme fırsatına ihtiyacı var. Örneğin, Zora gibi kripto pazarları, sanat etkinlikleri, lüks markalar ve müzik hashtagleri ile kesişiyor ve yeni sosyal topluluklar yaratıyor.
- Fiziksel ve dijital dünyalara erişimle ödüllendirin: Hayranlarınızın neleri sevdiğini öğrenin ve onları şaşırtmanın ve sevindirmenin dijital yollarını bulun.
- İşbirliklerinizi yeniden hayal edin: Hayran tasarımları ve sanal ürünler gibi yeni projelerle markanın hayran kitlesinden içerik oluşturucuları destekleyin.
Finans Sosyalleşiyor
Twitter Trends 2022 raporuna göre para konusu eskiden bir azınlığın konuştuğu bir konuydu. Ancak kripto paralarla birlikte büyük bir kitle para ve yatırım hakkında konuşmaya başladı. Uzman topluluklar oluştu ve sıradan insanlar kolaylıkla bu toplulukların bir parçası oldu. Artık finans ve yatırım ile ilgili üretilen bilgi çok daha erişilebilir. Giderek daha fazla kullanıcının bilgiye erişmesi ile birlikte parayla ilgili konuşmalar arttı. Sektörde profesyonel olmayan kullanıcılardan veya meraklılardan gelen finans hakkında tweet’ler yıldan yıla %78 arttı ve 2021’deNFT’ler (karşılaştırılamaz tokenler) hakkında evden çalışma konusundaki konuşmalara göre 17 kat daha fazla tweet atıldı . Twitter ayrıca DApp’ler (merkezi olmayan uygulamalar), merkezi olmayan borsalar ve stablecoin gibi konularda da %242’lik bir büyüme kaydetti .
Bu çerçevede Twitter markalara şunları öneriyor:
- Eğlenceli ve erişilebilir hale getirin: Markanızı daha eğlenceli, daha heyecanlı ve daha kapsayıcı hale getirmek için ne yapabilirsiniz?
- Müşterilerinizin dünyasının bir parçası olun: Markaların NFT ve Metaverse konularına körü körüne atlamaması gerekir. Bunun yerine toplulukları için anlamlı bir şeyler yaratmaya odaklanın.
- Lansmanınızı merkezi olmayan hale getirin: Gücü markadan insanlara yeniden dağıtmanın yollarını arayın. Onlara nasıl sahiplik ve değer verebilirsiniz? Deneyimlerini nerede nasıl kontrol edebilirler?
Twitter Trend 2022 Raporu, diğer trend raporlarından ayıran bir özelliği var. Milyarlarca Tweet’in analizine dayanması. Dayandığı verilerin hacmi göz önüne alındığında ancak Google Trend raporları ile karşılaştırılabilir. Bu çerçevede, bir trend raporundan daha fazlası olduğunu – insanların gerçekte ne hakkında konuştuğu, değişen tüketici davranışları anlamak konusunda önemli bir rapor olduğunu söyleyebiliriz.
Rapora ulaşmak için tıklayın.